Rejestracja wizyt +48 796 306 796 zdrowy@pankregoslup.pl | Rehabilitacja, Fizjoterapia, Masaż - Wrocław

Menu

Wymasuj stresy – automasaż mięśnia czworobocznego

Masaż mięśni stresowych

Wymasuj stresy – automasaż mięśnia czworobocznego

By In Blog, Kontuzje biurowe, Profilaktyka, Rolowanie mięśni biurowych On 2 września 2017


Górna część mięśnia czworobocznego razem z mięśniem skroniowym zaliczana jest do tak zwanych mięśni stresowych. Pewnie kojarzycie widok zestresowanej osoby, która zaciska zęby i napina cały kark. Dodatkowo mięsień czworoboczny możemy śmiało zaliczyć do mięśni biurowych – przeciążanych w trakcie wykonywania pracy w pozycji siedzącej. Na szczęście tak jak w sporcie można walczyć ze przetrenowanymi mięśniami, tak w biurze można walczyć z przeciążonymi muskułami. O masażu mięśnia skroniowego możecie przeczytać tutaj. Jeśli jeszcze nie czytaliście to proszę o zapoznanie się z ogólnymi zasadami automasażu oraz anatomią trapeziusa.

Na wykonanie automasażu mamy dwie możliwości – masaż ręczny i z użyciem przyrządów, takich jak piłka do tenisa, specjalne piłki do masażu czy rollery. Najpierw zaczniemy od zlokalizowania brzuśca, który przebiega od wyrostka barkowego łopatki w stronę potylicy. Po przyjęciu komfortowej pozycji, zbliżcie głowę do barku – w ten sposób zbliżymy przyczepy mięśnia – następnie złapcie go chwytem szczypcowym. O ile z tyłu jest łopatka, o tyle z przodu należy uważać na dół nadobojczykowy, w którym znajduję się tętnice, żyły i nerwy – struktury ważne i wrażliwe. Z tego powodu masaż należy ograniczyć o brzuśca mięśnia i unikać wciskania palców i używania dużej siły w przód od mięśnia.

1.Masaż ręką
» Oprzyj się swobodnie o krzesło

» Połóż dłoń na przeciwległym barku

» Lekko dociskając skórę przesuń dłoń do tyłu

» Dociśnij mięsień i zagarnij go do przodu

» Powtórz 15 razy

2.Masaż piłką do tenisa
» Oprzyj się swobodnie o krzesło

» Połóż piłkę na przeciwległym barku

» Lekko dociskając piłkę przesuń dłoń do tyłu

» Dociśnij mięsień i przeroluj piłkę do przodu

» Powtórz 15 razy

Masaż najlepiej powtórzyć na lewą i prawą stronę, dodatkowo w celu zwiększanie intensywności można wprowadzić rozciągnięcie mięśnie, odchylając głowę w przeciwną stronę. Masaż może dawać lekkie uczucie dyskomfortu, ale nie powinien sprawiać bólu. Ból jest zdecydowanym sygnałem sugerującym wizytę u lekarza lub fizjoterapeuty.



About the Author

mgr Bartosz Nowacki

Comments are closed here.

Wizyty domowe:

● Wrocław Krzyki
● Wrocław Borek
● Wrocław Stare Miasto
● Wrocław Śródmieście
● Wrocław Huby
● Wrocław Partynice
● Wrocław Ołtaszyn
● Wrocław Nowy Dwór
● Wrocław Muchobór Mały
● Wrocław Muchobór Wielki
● Wrocław Grabiszyn
● Wrocław Grabiszynek
● Wrocław Fabryczna
● Wrocław Oporów
● Wrocław Klecina
● Wrocław Wojszyce
● Wrocław Gaj
● Wrocław Tarnogaj
● Wrocław Sępolno
● Wrocław Biskupin

Dojazd do domu pacjenta:

● Wrocław Psie Pole
● Wrocław Księże Małe
● Wrocław Księże Wielki
● Wrocław Glinianki
● Wrocław Kleczków
● Wrocław Ołbin
● Wrocław Szczepin
● Wrocław Popowice
● Wrocław Bartoszowice
● Wrocław Brochów
● Wrocław Jagodno
● Wrocław Karłowice
● Wrocław Leśnica
● Wrocław Osobowice
● Wrocław Sołtysowice
● Wrocław Kozanów
● Wrocław Kuźniki
● Wrocław Maślice
● Wrocław Pilczyce
● Wrocław Stabłowice
● Wrocław Żerniki
● Bielany Wrocławskie

Ulice we Wrocławiu:

● Powstańców Śląskich ● Grabiszyńska ● Legnicka ● Kosmonautów ● Ślężna ● Armii Krajowej ● Borowska ● Karkonoska ● Zaporoska ● Kazimierza Wielkiego ● Krakowska ● Grunwald ● Grunwaldzka ● Mickiewicza ● Sienkiewicza ● Pomorska ● Świdnicka ● Oławska ● Rynek ● Szewska ● Gajowicka ● Hallera ● Wiśniowa ● Kamienna ● Swobodna ● Rymarska ● Racławicka ● Krzycka ● Mińska ● Stanisławowska ● Budziszyńska ● Balonowa ● Długa